Toyota LandCruiser 80 Station Wagon
5 + 3 üléssel, négy ajtós, rendelhető légzsákkal.
Hossz: 4780 mm,
Szélesség: 1930 mm
Magasság: 1875 mm
Súly: 2100 - 2300 kg
Összsúly: 2960 kg
Vontathat fék nélküli utánfutót: 750 kg
Tengelytáv: 2850 mm
Hasmagasság:210 mm
Fordulókör: 6,4 m
Gumiméret: 7.50R16 vagy 275/70R16
Üzemanyagtank: 95 l + 50 l
Benzines:
Modellkód: FZJ80R-GNMNKQ, FZJ80R-GNPNKQ
1FZ-FE jelzésű motor,
Űrtartalom: 4477cm3
Hathengeres, Efi, Hengerenként 4 szelep, DOHC
Hengerátmérő: 100mm
Lökethossz: 95mm
Cr: 9,0:1
Teljesítmény: 158kW - 4600rpm
Nyomaték: 373Nm - 3200rpm
Diesel:
Modellkód: HZJ80R-GCMRSQ, HZJ80R-GNMNSQ
1HZ jelzésű motor
Űrtartalom: 4164cm3
Hathengeres, SOHC
Hengerátmérő: 94mm
Lökethossz: 100mm
Cr: 22,7:1
Teljesítmény: 96kW - 4000rpm
Nyomaték: 271Nm - 2000rpm
Turbo Diesel:
Modellkód: HDJ80R-GNMNXQ, HDJ80R-GNPNXQ
1HDT jelzésű motor
Űrtartalom: 4164cm3
Hathengeres, Turbó feltöltős, Hengerenként négy szelep, SOHC
Hengerátmérő: 94mm
Lökethossz: 100mm
Cr: 18,6:1
Teljesítmény: 125kW - 3600rpm
Nyomaték: 380Nm - 2500rpm
Váltó 5 sebességes kézi, vagy 4 sebességes automata, állandó négykerékhajtással, a GXL Turbo modellekben viszkó kuplungos, központi differenciálművel. Rendelhető elöl - hátul differeciálzárral. Alap diesel modellekben kapcsolható összkerékmeghajtással.
Elöl - hátul merevhidas, csavarrugós, hosszanti lengőkaros futómű, négy tárcsafékkel. Kézifék a hátsó kerekekre fog.
Ez a Toyota első hosszú tengelytávos terepjárója, amelyet tekercsrugókkal szereltek.
A 80 - as szériában kezdték leváltani a régi 4200cm3 benzinmotort az új 4500cm3 felülvezérelt motorral.
A két diesel erőforrás közül a turbó feltöltős hengerenkénti négy szelepes megoldása nagyon eredeti, és különleges, mivel a dízel nem dolgozik olyan magas fordulatszám tartományban, és nem folyt le mint egy benzines motor. Tehát teljesen felesleges a nagyszámú szelep, és érdekes lenne tudni, a Toyota fejlesztőmérnökei miért tervezték ilyenre ezt a motort. Vajon tényleg hasznos, vagy csak reklámfogás?
A Toyota válasza volt ez az autó a Range Rover tekercsrugós, állandó összkerékhajtásos, alacson árú modelljeire. Az alapmodell nagyon népszerű még most is nagyfokú kihasználhatóságával, hihetetlen terepjáró-képességével, és teherbírásával. Aki pedig csak luxus terepjáróban érzi jól magát, a GLX modell minden igényét kielégíti a motoros ülésekkel, bőrkárpittal, és az elképzelhető legnagyobb fokú kényelemmel.